جشن ثبت جهانی فرش آهنین بیجار
استاندار کردستان : فرش بیجار یکی از ظرفیت‌های شهرستان بیجار و استان کردستان به ویژه در حوزه اقتصادی است و امیدواریم فرش بیجار جزو ارکان اقتصادی ما قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸ 17 July 2023

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در جشن ثبت جهانی فرش آهنین بیجار در سینما آزادی این شهر اظهار کرد: بعد از ثبت جهانی فرش بیجار کسی توان مصادره کردن برند فرش بیجار با مختصات و ویژگی‌هایی آن را  نخواهد داشت؛ چرا که در تمام دنیا این هنر - صنعت به نام هنرمندان بیجار گروس ثبت شد. 
وی ضمن تقدیر از تمامی فعالان و هنرمندان عرصه فرش دستباف بیجار گفت: این ثبت جهانی حاصل دسترنج هنرمندان این هنر صنعت ارزشمند است.
استاندار کردستان از شهردار و شورای شهر بیجار خواست نماد زیبایی از فرش بیجار در یکی از میدان‌های اصلی شهر بیجار یا یکی از ورودی‌ها به شکل زیبایی طراحی و نصب کنند. 
زارعی‌کوشا ا‌دامه داد: این روز با این اقدام ماندگار خواهد شد و این امر یکی از مزیت‌های بیجار خواهد بود و باید در منظر گردشگران و مسافران قرار گیرد.
وی بیان کرد: این اتفاق ابتدای یک مسیر جدید است و امروز باید به فرش بیجار به عنوان یک ظرفیت عظیم و از جمله مزیت‌های اصلی استان نگاه کنیم. 
این مقام مسوول گفت: فرش بیجار یکی از ظرفیت‌های شهرستان بیجار و استان کردستان به ویژه در حوزه اقتصادی است و امیدواریم فرش بیجار جزو ارکان اقتصادی ما قرار گیرد.
وی گفت: حضور ما در نمایشگاه‌های بین‌المللی الزامی است و در آینده تجار زیادی از کشورهای دیگر برای خرید فرش به بیجار می‌آیند.
استاندار کردستان گفت: در حوزه حمایتی و تسهیلات مشاغل خانگی در قالب تسهیلات تبصره ماده 16و 18 حمایت از فرشبافان خواهد شد.
وی تاکید کرد: دانشگاه کردستان اقدام به تشکیل رشته فرش کرده و یک حلقه مکملی در زنجیره فرش قرار می‌گیرد.
زارعی‌کوشا گفت: در برخورد با واحدهای تولیدی و صنعتی که حساب‌های خود را به استان منتقل نکنند، هیچ تعارفی نداریم.
وی گفت: هیچ پرونده‌ای در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح نمی‌شود مگر اینکه حساب‌های خود را به استان منتقل کنند تا از هنرمندان و سایر بخش‌های شهرستان حمایت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار